RESEPI SOTONG SUMBAT TELUR MASIN



Bahan2: Sotong. (Saya pilih size yang gedabak sebab boleh sumbat telur masin tu banyak2)
4@5 biji telur masin direbus
Cili padi bawang besar, daun bawang & sup(ikut suka la nak boh banyak mana. Kalau suka pedas, lebihkan cili padi tu)
JGN MASUKKAN GARAM DAH YER...

Langkah seterusnya..potong2 je bahan2 tu. Telur masin tu saya rebus 5 biji, yg merah saya guna semua. Yang putih saya guna 3 biji je sbb taknak masin sgt.

Gaul manja2 je bahan tu. Masa gaul ni pun dah jenuh telan air liur😆

Sumbat je selagi boleh. Dah sumbat, cucuk dengan lidi sbb taknak terburai masa goreng nanti

Saya guna tepung bistari untuk celup sotong tu. Sedap tepung tu..ada rasa mcm kehepsi, ada rasa macam ICT..

Goreng mcm biasa je

Dah siap digoreng, potong la bulat2 gini...nampak tak telur tu. Kalau tak nampak memang saja laaaaa😂
kredit: Amy Catering

Comments